Ру O'z En
FVV ogohlantiradi:
Texnik ishlar olib borilishi munosabati bilan sayt faoliyatida vaqtinchalik uzilishlar bo'lishi mumkin.

Tarkibiy tuzilmalar

Favqulodda vaziyatlar vazirligi akademiyasi boshlig‘i

Xaydarov Ravshan Xaydarovich

Manzil: 111221. Toshkent shahar, 100102, Sirg'ali tumani, Do'stlik ko'chasi, 5-uy.

Tel: (71) 258-35-33

Faks: +99871 258-56-57

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: nfo@ipb.uz

Е-ХАТ: ipbfvv@exat.uz

Favqulodda vaziyatlar vazirligi Akademiyasining asosiy vazifa va funksiyalari

1. Ta'lim yo‘nalishlari bo‘yicha aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish hamda yong‘in xavfsizligini ta'minlash sohasida kadrlarni tayyorlash yagona tizimini tashkil qilish;

yoshlarni vatanparvarlik, milliy istiqlol g‘oyasi va xizmat burchiga sodiqlik ruhida tarbiyalash hamda har taraflama rivojlangan shaxsni shakllantirish, ularda respublikaning boy ilmiy, madaniy va ma'naviy meroslari, milliy va umuminsoniy qadriyatlarni hurmat qilish asosida yuksak odob-axloq fazilatlarini, chuqur kasbiy bilimlarni va mustaqil tafakkurni rivojlantirish;

yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarining aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha chora-tadbirlarni samarali amalga oshirilishini ta'minlay olishga qodir, yuqori kasbiy maxorat va malakaga ega xodimlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish;

ta'lim jarayoniga joriy etish sohasida ilg‘or xorijiy tajriba, jumladan, pedagogik va axborot-kommunikasiya texnologiyalari va masofaviy ta'lim tizimini samarali qo‘llash, zamonaviy talab va standartlarga javob beradigan o‘quv adabiyotlar va o‘quv qo‘llanmalarni ishlab chiqish hamda nashr etish;

ta'lim jarayonini fan va amaliyot bilan integratsiyalash bo‘yicha fundamental, amaliy va innovasion tadqiqotlar olib borish, ilmiy-pedagogik kadrlarni tayyorlash;

o‘ta muhim davlat ahamiyatiga ega yoki yong‘in va portlash xavfi yuqori bo‘lgan ob'ektlar, ijtimoiy sanoat ob'ektlari, shuningdek xo‘jalik yurituvchi sub'ektlarning rahbar va muxandis-texnik xodimlarini yong‘in xavfsizligi asoslari bo‘yicha shartnoma asosida o‘qitish.

2. Ta'lim va mutaxassislik yo‘nalishlari fanlari bo‘yicha davlat ta'lim standartlari, o‘quv rejalari va dasturlarni ishlab chiqish;

davlat ta'lim standartlari asosida ta'lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklari bo‘yicha aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish hamda yong‘in xavfsizligini ta'minlash sohasida oliy ma'lumotli ofiser kadrlarni tayyorlashning yagona tizimini tashkil qilish;

tizimli asosda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish hamda yong‘in xavfsizligini ta'minlovchi boshqaruv organlari uchun rahbar kadrlarni tayyorlash hamda ushbu soha mutaxassislarini qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil qilish;

yosh o‘qituvchilar va ilmiy xodimlar orasida ma'naviy-ma'rifiy va tarbiyaviy ishlarni tashkil qilish;

yoshlarni vatanparvarlik, milliy istiqlol g‘oyasi va xizmat burchiga sodiqlik ruhida tarbiyalash masalalari bo‘yicha O‘zbekiston yoshlar ishlari agentligi bilan o‘zaro hamkorlikni tashkil qilish;

huquqni muhofaza qilish organlarining boy amaliy tajribaga va ish stajiga ega xodimlari, san'at va fan namoyondalari bilan uchrashuvlar, davra suhbatlari o‘tkazish;

milliy va xorijiy ixtisoslashtirilgan ta'lim va ilmiy-tadqiqot muassasalarida pedagog kadrlarni tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish;

Shaxrisabz “Temurbeklar maktabi” harbiy-akademik liseyining faoliyatiga tashkiliy, o‘quv-metodik va ilmiy rahbarlik qilish hamda boshqa ta'lim muassasalariga o‘quvchi va talabalarning favqulodda vaziyatlarda va yong‘inlarda xarakatlanishi masalalari bo‘yicha tashkiliy-metodik yordam ko‘rsatish;

yetakchi ixtisoslashtirilgan xorijiy ta'lim muassasalarining o‘quv jarayonini o‘rganish va tahlil qilish, faoliyat yo‘nalishlari bo‘yicha o‘zaro manfaatli hamkorlik memorandumlarini tuzish;

ixtisoslashtirilgan xorijiy ta'lim va ilmiy-tadqiqot muassasalarida pedagog xodimlar va tadqiqotchilarning stajirovka o‘tashi va malaka oshirishini tashkil etish;

zamon talablari va standartlariga javob beradigan darslik, o‘quv va o‘quv-uslubiy qo‘llanmalarni ishlab chiqish va nashr etish;

o‘quv qo‘llanmalarni ishlab chiqish, monografiya va boshqa ilmiy ishlar, ilmiy-amaliy jurnallar va boshqa davriy nashrlarni tayyorlashda yetakchi turdosh ta'lim muassasalari mutaxassislari bilan o‘zaro hamkorlik va tajriba almashishni tashkillashtirish;

yong‘in xavfsizligini ta'minlash, aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilishning dolzarb masalalari bo‘yicha ilmiy va amaliy konferensiyalar va seminarlarni o‘tkazish;

Fuqaro muhofazasi instituti tomonidan amalga oshiriladigan o‘quv-uslubiy faoliyatni muvofiqlashtirish va amaliy yordam ko‘rsatish;

professor-o‘qituvchilar tarkibining kasbiy tayyorgarlik darajasini takomillashtirish choralarini ishlab chiqish va malaka oshirishlarini tashkil qilish;

yetakchi xorijiy turdosh ta'lim va ilmiy-tadqiqot tashkilotlari tajribasini o‘rganish va tahlil qilish;

xorijiy mutaxassislarni ilmiy va pedagogik faoliyatga, master-klasslar va seminarlarni o‘tkazishga jalb qilish;

professor-o‘qituvchilar tarkibini tizimli ravishda xorijiy ta'lim muassasalarida malaka oshirishini, tajriba almashishini tashkil etish.

  • Favqulodda vaziyatlar vazirligi Akademiyasining asosiy vazifa va funksiyalari (0.10 Мб)

FUQARO MUHOFAZASI INSTITUTI (FMI) BOSHLIG‘I

Vakant

Manzil: 111221. Toshkent viloyati, Qibray tumani, Geofizika qo‘rg‘oni, Anaybuloq ko‘chasi3-uy, koordinati (K. 41º19'51"), (U. 069º18'42");

Tel: (+99871) 266-50-20;

Faks: (+99871) 266-50-23;

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: igz@fvv.uz;

Е-ХАТ: igz@exat.uz.

Ma’lumot

Favqulodda vaziyatlar vazirligi Akademiyasi huzuridagi Fuqaro muhofazasi institutning asosiy vazifalari:

Favqulodda vaziyatlarda ularning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (keyingi o‘rinlarda - Favqulodda vaziyatlarda davlat tizimi deb ataladi) respublika va mahalliy boshqaruv organlari, mansabdor shaxslari, mutaxassis va safarbarlik hodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish hamda fuqaro muhofazasi kuchlarini aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasi, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligi, safarbarlik ishlari, shuningdek kichik xajmli kemalar boshqaruvchilarini o‘qitish kompleks tadbirlarini tashkil etish va amalga oshirish;

hududiy aholi hayot faoliyati xavfsizligini ta’minlash markazlariga (keyingi o‘rinlarda - markazlar) aholini tayyorlash, tinglovchilarni aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligi, shuningdek aholi hayot faoliyati xavfsizligini ta’minlash masalalari bo‘yicha malakasini oshirish va qayta tayyorlashga o‘quv-uslubiy rahbarlik qilish;

institut va markazlar, boshqa ta’lim muassasalarining aholini favqulodda vaziyatdan ogohlantirish va harakat qilishga tayyorlash, shuningdek yong‘in xavfsizligi sohasi bo‘yicha faoliyatining o‘quv-moddiy bazasini takomillashtirish va (o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar, ko‘rgazmali tarqatma materiallar, buklet, plakat, videorolik, multiplikasion filmlar, xujjatli filmlar va boshqa) ishlab chiqish;

umumta’lim, o‘rta maxsus, oliy ta’lim o‘quv muassasalarida aholi hayot faoliyati xavfsizligini ta’minlash asoslari bo‘yicha o‘quvchilarga o‘qitish jarayonini tashkil etish va takomillashtirishda o‘quv-uslubiy yordam ko‘rsatish.

Favqulodda vaziyatlar vazirligi Akademiyasi huzuridagi Fuqaro muhofazasi institutining funksiyalari:

  1. a) Favqulodda vaziyatlarda davlat tizimi respublika va mahalliy boshqaruv organlari, mansabdor shaxslari, mutaxassis va safarbarlik xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish hamda fuqaro muhofazasi kuchlarini, aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasi, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligi, safarbarlik ishlari, shuningdek kichik xajmli kemalar boshqaruvchilarini o‘qitish kompleks tadbirlarini tashkil etish va amalga oshirish sohasida:

tinglovchilar toifalari bo‘yicha jamlash rejasini ishlab chiqish;

joylardagi davlat hokimiyat organlari, Favqulodda vaziyatlarda davlat tizimi respublika va hududiy boshqaruv organlari rahbar xodimlari, mutaxassis va safarbarlik xodimlarini tayyorlash o‘quv dasturlari, shuningdek o‘quv rejalari va malaka talablarini ishlab chiqish;

nazariy va amaliy, shuningdek ko‘chma mashg‘ulotlarni o‘tkazish,

oraliq va yakuniy nazoratlarni qabul qilishni tashkil etish.

  1. b) hududiy aholi hayot faoliyati xavfsizligini ta’minlash markazlariga (keyingi o‘rinlarda - markazlar) aholini tayyorlash, tinglovchilarni aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligi, shuningdek aholi hayot xavfsizligini ta’minlash masalalari bo‘yicha malakasini oshirish va qayta tayyorlashga o‘quv-uslubiy rahbarlik qilish sohasida:

tinglovchilarni toifalari bo‘yicha jamlash rejasini ishlab chiqishda uslubiy yordam ko‘rsatish;

umumta’lim, o‘rta maxsus va oliy ta’lim muassasalarining o‘qituvchilari, mahalliy o‘z-o‘zini boshqarish organlari, tashkilot, idora va muassasalar, Favqulodda vaziyatlarda davlat tizimi mahalliy boshqaruv organlari rahbar hodimlari va mutaxassislarini tayyorlash o‘quv dasturlari, shuningdek o‘quv rejalari va malaka talablarini ishlab chiqish;

hududiy markazlarga o‘quv xujjatlarni rasmiylashtirish va ishlab chiqish, o‘quv-moddiy bazani takomillashtirish va aholi hayot faoliyati xavfsizligini ta’minlash sohasidagi mashg‘ulotlar sifati oshirilishini o‘rganish va uslubiy yordam ko‘rsatish.

  1. v) Institut va markazlar, boshqa ta’lim muassasalarining aholini FVdan ogohlantirish va harakat qilishga tayyorlash, shuningdek yong‘in xavfsizligi sohasi bo‘yicha faoliyatining o‘quv-moddiy bazasini takomillashtirish va (o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar ko‘rgazmali tarqatma materiallar, buklet, plakat, videorolik, multiplikasion filmlar, hujjatli filmlar va boshqa)ishlab chiqish sohasida:

o‘quv qo‘llanmalari, tarqatma materiallar (bukletlar, plakatlar va x.k.), videofilmlar, animasion va xujjatli filmlar tayyorlanishi bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqishni hisobga olgan holda, favqulodda vaziyatlarning oldini olish muammolarini o‘rganadi va tahlil qilish;

ushbu yo‘nalishda xorijiy tajribani o‘rganadi va respublikada amalga tadbiq etish chora-tadbirlarini ishlab chiqish;

o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar, tarqatma materiallar (bukletlar, plakatlar va boshqalar), videoroliklar, animasion va xujjatli filmlarning loyihalarini ishlab chiqish va Ilmiy kengashda ko‘rib chiqib, tasdiqlashni tashkil qilish.

  1. g) umumta’lim, o'rta maxsus, oliy ta’lim o‘quv muassasalarida aholi hayot faoliyati xavfsizligini ta’minlash asoslari bo‘yicha o‘quvchilarga o‘qitish jarayonini tashkil etish va takomillashtirishda o‘quv-uslubiy yordam ko‘rsatish sohasida:

umumta’lim, o‘rta maxsus va oliy o‘quv yurtlariga aholi hayot faoliyati xavfsizligi asoslarini o‘qitish jarayonini o‘rganish va tahlil qilish;

umumta’lim, o‘rta maxsus, shuningdek oliy ta’lim o‘quv muassasalarida aholi hayot faoliyati xavfsizligini ta’minlash asoslari bo‘yicha o‘quvchilarga o‘qitish jarayonini tashkil etish bo‘yicha tegishli o‘quv xujjatlarini ishlab chiqish va rasmiylashtirish, mavzuga oid mashg‘ulotlarni o‘tkazish sifatini oshirish va tegishli o‘quv moddiy bazani takomillashtirishda o‘quv-uslubiy yordam ko‘rsatish.

  • Favqulodda vaziyatlar vazirligi Akademiyasi huzuridagi Fuqaro muhofazasi institutning asosiy vazifalari: (0.16 Мб)

“Qamchiq” Maxsus qidiruv, yong‘in-qutqaruv boshqarmasi (“Qamchiq” MQYoQB) boshlig‘i

Bobonov Xasan Alisherovich

Manzil:  110200 Toshkent viloyati Angren shahri Navoiy ko‘chasi 1-uy koordinati (K. 41º04'52"), (U. 070º32'39");

Tel: (+99870) 662-72-47;

Faks: (+99870)  662-72-49;

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta:  qamchiq@fvv.uz;

Е-ХАТ: qamchiq@exat.uz.

 

“Qamchiq” Maxsus qidiruv, yong‘in-qutqaruv boshqarmasining asosiy vazifalar: 

Boshqarma mas’ul javobgarlik hududi - A-373 “Toshkent-O‘sh” xalqaro avtomobil yo‘lining “Angren-Qo‘qon” yo‘nalishi (“Qamchiq” dovoni qismi)   94-214 km. oralig‘ida yuzaga kelgan avariyalar, halokatlar, tabiiy va texnogen tusdagi favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish ishlarida kechiktirib bo‘lmaydigan chora-tadbirlarni o‘tkazish;

shaxsiy tarkib va maxsus avariya-qutqaruv texnika, asbob-anjomlarning doimiy jangovar shay holatda tayyorligini ta’minlash;

favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda va xavfi mavjud bo‘lganda vazirlik va idoralarning maxsus xizmatlari bilan hamkorlikda harakat qilish;

mas’ul javobgarlik hududdagi o‘ta muhim va toifalangan, kimyoviy, yong‘in va portlash xavfi mavjud ob’ektlarda hamda jamoat maskanlarida, aholi punktlarida, tog‘li hududlarda, er va qor ko‘chki xavfi bo‘lgan joylarda sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish, jabrlangan aholiga birinchi tibbiy yordam ko‘rsatish, xavfsiz joylarga ko‘chirish hamda avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv ishlarini olib borishni tashkillash-tirish;

mas’ul javobgarlik hududda terrorchilik-qo‘poruvchilik xurujlari oqibatida yuzaga kelgan avariyalar, halokatlar va boshqa tusdagi favqulodda vaziyatlarda jabrlanganlarni qidirish, qutqarish hamda birinchi yordam ko‘rsatishni amalga oshirish, aholini favqulodda vaziyatlar o‘chog‘idan xavfsiz joylarga evakuatsiya qilish;

mas’ul javobgarlik hududda qidiruv-qutqaruv tadbirlarini o‘tkazish, suv havzalarida ro‘y bergan favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish tartiblarini belgilash, qor ko‘chkisi, sel, er o‘pirilishi natijalarida jabr ko‘rganlarga birinchi tibbiy yordam ko‘rsatish, moddiy va madaniy boyliklarni asrab qolish, tiklash ishlarini amalga oshirishda ishtirok etish;

boshqarma kuch va vositalari, maxsus jihozlar zahirasini tashkil etish, yangilab borish, to‘ldirish va doimiy tayyorgarlik holatida bo‘lishini ta’minlash;

boshqarma qutqaruvchilarining jangovar tayyorgarlik holatini oshirish maqsadida, ularning kasbiy malakasini oshirishga qaratilgan tadbirlarni samarali amalga oshirish;

favqulodda vaziyatlarni oldini olish va bartaraf etishning zamonaviy usul va ko‘nikmalarini avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv  ishlarida qo‘llash va ulardan samarali foydalanish, boshqarma faoliyatini takomillashtirish, shaxsiy tarkibning jangovar va jismoniy tayyorgarligini oshirish yuzasida sharoitlar yaratib berish bo‘yicha tadbirlar ishlab chiqish va ularni amalda tadbiq etish;

favqulodda vaziyatlarda yuklatilgan vazifalarni o‘z vaqtida, aniq, sifatli va tezkor amalga oshirish maqsadida, vazirlik va idoralarning
maxsus tuzilmalari bilan hamkorlikda qo‘mondonlik-shtab o‘quv mashqlari, joylardagi fuqaro muhofazasi tuzilmalari hamda favqulodda vaziyatlarda ularning oldini olish va harakat qilish davlat tizimining hududiy tizimlari bilan hamkorlikda harakat qilish bo‘yicha qomondonlik-shtab va maxsus-taktik mashqlarida ishtirok etish;

avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv hamda radioaktiv, kimyoviy va biologik (bakteriologik) zaharlanish bilan bog‘liq vaziyatlarni bartaraf etishda shaxsiy tarkibning xavfsizligini ta’minlash choralarini ko‘rish;

mavjud maxsus avtotexnika, avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv asbob-anjomlari va jihozlaridan maqsadli foydalanish, to‘g‘ri saqlash va hisobotini olib borishni tashkil etish;

radioaktiv, kimyoviy va biologik (bakteriologik) moddalar hamda gaz, neft, yong‘in va portlash xavfi mavjud ob’ektlarda, inshootlarda, jamoat maskanlarida, aholi punktlarida, tog‘li hududlarda sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish;

Namangan va Toshkent viloyatlari Favqulodda vaziyatlar boshqarmalari kuch va vositalari, vazirliklar va idoralarning fuqaro muhofazasi tuzilmalari bilan doimiy hamkorlikda mas’ul javobgarlik hududda tabiiy, texnogen tusdagi favqulodda vaziyatlar monitoringini olib borib, uning oldini olish va o‘z vaqtida avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv tadbirlarini tashkil etish uchun kechayu-kunduz kuch va vositalar shayligini ta’minlash;

xavfi mavjud va sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlarda, “Qamchiq” dovonidagi navbatchi xizmatlarni hamda hudud aholisini o‘z vaqtida ogohlantirish;

xavfli yuklarni tegishli hudud orqali tranzit tashishni nazorat qilish   va favqulodda vaziyat sodir bo‘lganda tezkor harakat qilish;

transport vositalarida kuchli ta’sir etuvchi zaharli moddalarning to‘kilishi bilan bog‘liq bo‘lgan favqulodda vaziyatlarda o‘tkaziladigan tadbirlarda xizmatlar bilan o‘zaro hamkorlikni tashkil etish;

avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv ishlarida ishtirok etuvchi xizmat itlarini parvarish qilish, ularni xizmatga tayyor holda ushlash, amalda qo‘llash bo‘yicha mashg‘ulotlar o‘tkazish, veterinariya xizmatini tashkillashtirish;

favqulodda vaziyat sodir bo‘lgan joylarga etib borishda, ularning oqibatlarini bartaraf etishda texnika xavfsizligi qoidalariga qat’iy rioya qilish.

  • “Qamchiq” maxsus qidiruv-qutqaruv boshqarmasining asosiy vazifalar (DOC): (0.05 Мб)

  • “Qamchiq” maxsus qidiruv-qutqaruv boshqarmasining asosiy vazifalar (PDF): (0.20 Мб)

Maxsus vazifalar bo‘yicha respublika qutqaruv markazi bo‘shlig‘i

Sharipov Ismoil Maxamazikirovich

Manzil:  Toshkent shahar, 100121, Yakkasaroy tumani, Farxod ko'chasi, 10 A-uy;

Tel: (71) 272-39-62

Факс: (+99871) 250-13-79;

Qabul kunlari: seshanba va payshanba kuni soat 10.00 dan 17.00 gacha;

Elektron pochta: rmsbr@fvv.uz

Tez harakat qilish Respublika ko‘p tarmoqli markazining asosiy vazifalari:

Respublika hududida yuzaga kelgan avariyalar, halokatlar, tabiiy hamda texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlar oqibatlarini  bartaraf etish ishlarida kechiktirib bo‘lmaydigan chora-tadbirlarni o‘tkazish;

 shaxsiy tarkib va maxsus avariya-qutqaruv texnika, asbob-anjomlarning doimiy jangovar shay holatda tayyorligini ta’minlash;

 favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda va xavfi mavjud bo‘lganda vazirlik, idoralar maxsus xizmatlari, ichki ishlar, yong‘in xavfsizligi, tez tibbiy yordam xizmatlari bilan hamkorlikda harakat qilish;

 respublika hududidagi o‘ta muhim va toifalangan, kimyoviy, yong‘in    va portlash xavfi mavjud ob’ektlarda hamda jamoat maskanlarida, aholi punktlarida, ko‘p qavatli bino va inshootlarda, tog‘li hududlarda, er va qor ko‘chki xavfi bo‘lgan joylarda sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish, jabrlangan aholiga birinchi tibbiy yordam ko‘rsatish, xavfsiz joylarga ko‘chirish hamda avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv ishlarini olib borishni tashkillashtirish;

 respublika hududida terrorchilik-qo‘poruvchilik xurujlari oqibatida yuzaga kelgan avariyalar, halokatlar va boshqa tusdagi favqulodda vaziyatlarda jabrlanganlarni qidirish, qutqarish hamda birinchi yordam ko‘rsatishni amalga oshirish, aholini favqulodda vaziyatlar o‘chog‘idan xavfsiz joylarga evakuatsiya qilish;

 respublika tog‘li hududlarida qidiruv-qutqaruv tadbirlarini o‘tkazish, suv havzalarida ro‘y bergan favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish tartiblarini belgilash, qor ko‘chkisi, sel, er o‘pirilishi natijalarida jabr ko‘rganlarga birinchi tibbiy yordam ko‘rsatish, moddiy va madaniy boyliklarni asrab qolish, tiklash ishlarini amalga oshirishda ishtirok etish;

markaz kuch va vositalari, maxsus jihozlar zahirasini tashkil etish, yangilab borish, to‘ldirish va doimiy tayyor holatda bo‘lishini ta’minlash;

 markaz qutqaruvchilarining jangovar tayyorgarlik holatini oshirish maqsadida, ularning kasbiy malakasini oshirishga qaratilgan tadbirlarni samarali amalga oshirish;

 favqulodda vaziyatlarni oldini olish va bartaraf etishning zamonaviy usul va ko‘nikmalarini avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv  ishlarida qo‘llash va ulardan samarali foydalanish, markaz faoliyatini takomillashtirish, shaxsiy tarkibning jangovar va jismoniy tayyorgarligini oshirish yuzasida sharoitlar yaratib berish bo‘yicha tadbirlar ishlab chiqish, ularni amalda tadbiq etish;

favqulodda vaziyatlarda yuklatilgan vazifalarni o‘z vaqtida, aniq, sifatli va tezkor amalga oshirish maqsadida, vazirliklar, idoralar
va boshqa maxsus tuzilmalar bilan hamkorlikda qo‘mondonlik-shtab o‘quv mashqlari, joylardagi fuqaro muhofazasi tuzilmalari hamda Favqulodda vaziyatlarda ularning oldini olish va harakat qilish davlat tizimining hududiy tizimlari bilan hamkorlikda harakat qilish bo‘yicha maxsus-taktik o‘quv mashqlarida ishtirok etish;

 avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv, g‘avvoslik hamda radioaktiv, kimyoviy va biologik (bakteriologik) zaharlanish bilan bog‘liq vaziyatlarni bartaraf etishda shaxsiy tarkibning xavfsizligini ta’minlash choralarini ko‘rish;

 mavjud maxsus avtotexnika, avariya-qutqaruv, qidiruv-qutqaruv asbob-anjomlari va jihozlaridan maqsadli foydalanish, to‘g‘ri saqlash va hisobini yuritishni tashkil etish.

 Markazning asosiy funksiyalari:

 tabiiy va texnogen tusdagi favqulodda vaziyatlar, terrorchilik-qo‘poruvchilik harakatlari oqibatlarini bartaraf etish yuzasidan qidiruv-qutqaruv ishlarida ishtirok etish;

 o‘rnatilgan tartibda markazni maxsus qutqaruv moslamalar va asbob-anjomlar hamda texnika vositalari bilan ta’minlash bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;

 qutqaruvchilarni kasbiy va qayta tayyorlashni ta’minlash maqsadida, vazirlik Fuqaro muhofazasi institutiga yuborish, ekstremal sharoitlarda omon qolish, ruhiy va jismoniy tayyorgarligini tashkillashtirish;

 favqulodda vaziyatlar o‘choqlarida madaniy va moddiy boyliklarni, insonlarni qidirish va qutqarish ishlarini tashkil etish;

 o‘quv, moddiy-texnika, kinologiya va reabilitatsion bazasini rivojlantirish;

 vazirlik, idora, korxona va tashkilotlar bilan hamkorlikda Favqulodda vaziyatlar vazirligi tomonidan o‘tkaziladigan favqulodda vaziyatlarni oldini olish, fuqarolarga tezkor yordam ko‘rsatishni takomillashtirish bo‘yicha o‘quv mashqlarida qatnashish;

 favqulodda vaziyatlarni oldini olish va bartaraf etish ishlariga malakali mutaxassislarni jalb etish;

 o‘rnatilgan tartibda favqulodda vaziyatlar sodir bo‘lgan hududlarga nazorat ostida etkazilishi zarur bo‘lgan insonparvarlik yordamlarini kuzatib borish.

 

  • Tez harakat qilish Respublika ko‘p tarmoqli markazining asosiy vazifalari (DOC): (0.03 Мб)

  • Tez harakat qilish Respublika ko‘p tarmoqli markazining asosiy vazifalari (PDF): (0.25 Мб)

Respublika seysmoprognostik monitoring markazi boshlig‘i

Kuchkarov Qahramon Isroilovich

Manzil:100052, Toshkent shahri, Katta Darxon ko’chasi, 20-uy.

Tel: (71) 286-15-22

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: rcsm@fvv.uz

 

Asosiy vazifa va funksiyalari

  1. O‘zbekiston va unga chegaradosh hududlarda uzluksiz seysmik kuzatuvlarni olib borish;

o‘rganilayotgan hududlarda kompleks-prognostik kuzatuvlarni tashkil qilish;

seysmik va kompleks-prognostik kuzatuvlarning ma'lumotlar bazasini shakllantirish, shuningdek, boshka davlatlar bilan seysmologik ma'lumotlar almashishni ta'minlash;

aholini seysmik xavfsizligini ta'minlash, seysmiklikni monitoring qilishning yagona davlat siyosatini ishlab chiqish va yuritishda ishtirok etish;

O‘zbekiston va unga chegaradosh hududlarda sodir bo‘lgan kuchli va sezilarli zilzilalar to‘g‘risidagi ma'lumotlar bilan aholi, yuqori davlat organlari va davlatning boshqa tashkilotlarini o‘z vaqtida xabardor etish;

seysmik va kompleks-prognostik kuzatuvlar natijasida olingan ma'lumotlarni Ekspert kengashiga o‘z vaqtida taqdim etish;

o‘rganilayotgan hududlarda kompleks-prognostik poligonlarni yaratish va rivojlantirish;

seysmologiya sohasi bo‘yicha zamonaviy yangi metodlarni o‘rganish va amaliyotga tatbik etish;

seysmologik va kompleks-prognostik kuzatuvlarni rivojlantirib borish, yangi metodlarni sinovdan o‘tkazish.

  1. a) O‘zbekiston va unga chegaradosh hududlarda uzluksiz seysmik kuzatuvlarni olib borish bo‘yicha:

seysmiklikni nazorat qilish maksadida kuzatilayotgan hududlarda sodir bo‘lgan zilzilalar hakidagi ma'lumotlarni qayd etish xamda kayta ishlash;

hududlardagi seysmik jarayonlarni monitoring qilish uchun ma'lumotlarni jamlash va yuborishni ta'minlash;

qabul qilinayotgan ma'lumotlarni har xil tezkorlik rejimida qayta

ishlash;

sodir bo‘lgan zilzilaning parametrlari, vaqti va joyini tezkorlik bilan aniqlashni amalga oshirish;

Respublikaning tegishli davlat organlariga, O‘zbekiston  uchun M>4,0, shuningdek, Markaziy Osiyo uchun M>5,0 bo‘lgan kuchli va talofatli zilzilalar haqida tezkor xabar xizmatini amalga oshirish;

O‘zbekiston va unga chegaradosh hududlarda sodir bo‘lgan kuchli zilzilalar episentrida qo‘shimcha seysmik kuzatuvlarni olib borish.

b) o‘rganilayotgan hududlarda kompleks-prognostik kuzatuvlarni olib borish bo‘yicha:

zilzila darakchilarini aniqlash maqsadida nazorat qilinayotgan hududlarda kompleks-prognostik kuzatuvlar olib borish va ma'lumotlarni qayta ishlashni amalga oshirish;

zilzila darakchilarini aniqlash maqsadida ma'lumotlarni jo‘natish va ma'lumotlar jamlanmasini yaratishni ta'minlash;

qabul qilinayotgan ma'lumotlarni tezkorlik rejimida qayta ishlash.

v) seysmik va kompleks-prognostik kuzatuvlar yo‘nalishida ma'lumotlar bazasini shakllantirish, shuningdek, boshqa davlatlar bilan seysmologik ma'lumotlar almashishni ta'minlash bo‘yicha:

zilzilalarning tezkor katalog va byulletenlarini tuzish, seysmologik, gidrogeoseysmologik va geofizik ma'lumotlar arxivini shakllantirish;

sifatli va uzluksiz seysmik, geofizik, gidrogeokimyoviy va boshqa ma'lumotlarni uzluksiz hamda kutish holatida ishlayotgan stasionar jihozlar yordamida qabul qilish va bu ma'lumotlarga birlamchi ishlov berish;

seysmologiya sohasi bo‘yicha boshqa davlatlar bilan ma'lumotlar almashishni amalga oshirish.

g) aholining seysmik xavfsizligini ta'minlash, seysmiklikni monitoring qilishning yagona davlat siyosatini ishlab chiqish va yuritish bo‘yicha:

vazirlik tomonidan markaz faoliyatiga tegishli bo‘lgan me'yoriy-huquqiy hujjatlar, ish rejalarini ishlab chiqishda bevosita ishtirok etadi;

vazirlik rahbariyati tomonidan markaz faoliyatiga tegishli bo‘lgan ko‘rsatma va yozishmalar talablarining qonun doirasida o‘rnatilgan tartibda bajarilishini ta'minlaydi;

seysmik va kompleks-prognostik kuzatuvlar bo‘yicha olib borilayotgan ishlarni nazoratga oladi, ma'lumotlar sifatini tahlil qiladi, shuningdek, ish faoliyatining samaradorligini oshirish bo‘yicha vazirlik rahbariyatiga takliflar beradi;

vazirlik rahbariyati bilan kelishgan holda seysmologiya sohasiga tegishli bo‘lgan xo‘jalik shartnomalarni tuzish, davlat grantlarini jalb qilish bo‘yicha tadbirlarni tashkilllashtiradi.

d) O‘zbekiston va unga chegaradosh hududlarda sodir bo‘lgan kuchli va sezilarli zilzilalar to‘grisidagi ma'lumotlar bilan aholi, yusori davlat organlari va tegishli tashkilotlarni o‘z vastida xabardor etish bo‘yicha:

sug‘urta kompaniyalarining so‘rovlariga javoban bo‘lib o‘tgan zilzila kuchi haqida ma'lumotnoma beradi;

respublikamiz hududida sodir bo‘lgan kuchli va sezilarli zilzilalar to‘g‘risidagi ma'lumotlarni yukori davlat organlariga o‘z vaktida yetkazadi.

y) seysmik va kompleks-prognostik kuzatuvlar natijasida olingan ma'lumotlarni Ekspert kengashigao‘z vastida taqdim etish bo‘yicha:

Ekspert kengashiga O‘zbekiston hududida (M>5) sodir bo‘lishi ehtimoli mavjud zilzilalarni aniqlash va geodinamik poligonlardagi anomal o‘zgarishlarni ilmiy tomondan tahlil qilish maksadida kuzatuvlar natijasida olingan ma'lumotlarni o‘z vaqtida yetkazib berish.

o) o‘rganilayotgan hududlarda kompleks-prognostik poligonlarni yaratish va rivojlantirish bo‘yicha:

belgilangan tartibda      kuzatuv      tadqiqotlari, laboratoriya va

eksperimental hamda tajriba ishlarini o‘tkazib borish;

seysmiklikni kuzatish dala-tadqiqot ishlarini amalga oshirish, Yer osti suvlarida gidrogeologik kuzatuvlar olib borish, geofizik maydonlar variasiyalarini o‘rganish, Respublika va unga chegaradosh bo‘lgan seysmofaol maydonlarning yer qobig‘idagi harakatlarini o‘rganish, shuningdek, alohida seysmik hududlarda kerakli kuzatuvlarni olib borish;

O‘zbekiston        hududida    sodir bo‘lgan kuchli zilzilalarning

episentrlarida seysmik, geofizik va boshqa kuzatuv turlarini tashkil qilish va ish olib borishni ta'minlash.

j) seysmologiya yo‘nalishi bo‘yicha zamonaviy yangi metodlarni o‘rganish va amaliyotga tatbiq etish bo‘yicha:

xalqaro seysmologik kuzatuv materiallari va ma'lumotlarni qayta ishlash bo‘yicha xalqaro loyihalarda va eksperimentlarda ishtirok etadi;

seysmologiya sohasida kadrlar malakasini oshirish bo‘yicha vazirlik rahbariyatiga takliflar beradi;

seysmologiya va geofizika yo‘nalishida rivojlangan davlatlar tajribasini o‘rganadi va amaliyotga tatbiq etadi, shuningdek, markaz va uning hududiy partiyalari faoliyatini rivojlantirish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi;

seysmiklikni monitoring qilishda rivojlangan davlatlar texnologiyasi va zamonaviy ilmiy tadqikot asbob-uskunatarini o‘rganish, ularni amaliyotga tatbiq etish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi.

z) seysmologik va kompleks-prognostik kuzatuvlarni rivojlantirib borish va yangi metodlarni sinovdan o‘tkazish bo‘yicha:

zamonaviy ilm-fan yutuqlaridan foydalangan holda, soha yo‘nalishidagi mavjud muammolarni bartaraf etish bo‘yicha chora-tadbirlarni tashkil qiladi va amalga oshiradi;

seysmik, geofizik va kompleks-prognostik stansiyalar tarmog‘ini rivojlantirish va takomillashtirish, shuningdek, alohida stansiyalarning faoliyati, kuzatuv asbob-uskunalarining ishlashini yaxshilash, ma'lumotlarni ularning bazasiga uzatilishi bilan bog‘liq turli usul va vositalardan foydalanish samaradorligini oshiradi.

  • Asosiy vazifa va funksiyalari (0.08 Мб)

Muhandislik muhofaza va qurilish-tiklash ishlari bosh boshqarmasi boshlig‘i

Saidov Nurmuxammad Axmedovich

Manzil: 111221, Toshkent viloyati, Qibray tumani, Yangiobod QFY, Alisherobod mahallasi,Anaybuloq ko’chasi 3A-uy.

Tel: (95) 196-70-40

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: mmqb-fvv@inbox.uz

Boshqarmaning vazifa va funksiyalari

 1. Ishlab chiqarish va ijtimoiy ahamiyatdagi ob'ektlar, shuningdek, yo‘l-transport va muhandislik-kommunikasiya infratuzilmalari, turar-joy va boshqa ob'ektlarda qurilish ishlari, rekonstruksiya, kapital va joriy ta'mirlash ishlarini bajarish;

aholi shart-sharoitlarini yaxshilash hamda shahar, tuman va qishloq joylar infratuzilmasini rivojlantirish maqsadida respublika va hukumat rahbariyati tomonidan tasdiqlangan dasturlar (“Obod qishloq”, “Obod mahalla” va boshqalar) ijrosi bo‘yicha belgilangan ishlarni amalga oshirish;

daryo o‘zanlarini tozalash va qirg‘oqlarini mustahkamlash, muhandislik-muhofaza tadbirlarini amalga oshirish, favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish hamda fuqaro muhofazasi tadbirlarida ishtirok etish;

Orol dengizining qurigan tubida cho‘l-butazor yaylovlarini barpo etish, cho‘l, yarimcho‘l va tog‘ landshaftlari o‘simlik qoplamalarini tiklash va mustahkamlashga qaratilgan kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish;

2. Ob'ektlarda maxsus ishlarning sifatli va o‘z vaqtida olib borilishini ta'minlaydi;

ob'ektlarning loyiha-smeta hujjatlari talablariga rioya qilinishini ta'minlaydi;

maxsus ishlarni bajarish jarayonida texnika, yo‘l harakati va yong‘in xavfsizligi qoidalariga rioya qilinishini ta'minlaydi;

maxsus ishlarni bajarish joylarida shaxsiy tarkib uchun xavfsiz sharoitlarni yaratadi, shuningdek, xavfsizlik qoidalariga rioya etilishini doimiy nazorat qiladi;

“Obod qishloq”, “Obod mahalla” davlat dasturlariga kiritilgan vazifalar talablarining o‘z vaqtida va sifatli bajarilishini ta'minlaydi;

bir qavatli va ko‘p qavatli namunaviy asosdagi turar-joylar qurilishi, ijtimoiy ahamiyatdagi ob'ektlarni (maktab, maktabgacha ta'lim, tibbiyot muassasalari va h.k.) kapital ta'mirlash va rekonstruksiya qilittt ishlari, shuningdek, yo‘llar qurilishi, muhandislik-kommunikasiya infratuzilmalari va hududlarni obodonlashtirish ishlarini amalga oshiradi, shuningdek, ko‘rsatilgan ishlarning amalga onshrilishida o‘ziga tegishli avtomobil', maxsus va muhandislik texnikalarini yetarli mikdorda jalb etadi;

“Obod qishloq” va “Obod mahalla” davlat dasturlariga ko‘ra shaharlar, tumanlar, kishloq joylar va boshqa ob'ektlarda maxsus ishlarning bajarilinshda qurilish me'yor va qoidalari talablariga rioya etilishini ta'minlaydi;

vazirlik xududiy Favqulodda vaziyatlar boshqarmalari va tarkibiy tuzilmalari hamda Uzbekiston Respublikasi FVDT hududiy va funksional quyi tizimlari bilan hamkorlikni amalga oshiradi.

daryo o‘zanlari uchastkalarining suv o‘tkazish qobiliyatini ta'minlash maqsadida, yuvilishi, suv bosishi mavjud hududlar va cho‘kmalardan hosil bo‘ladigan xavfli uchastkalarda olib boriladigan ishlarning hajm jihatdan hisobini amalga oshiradi;

ishlarni bajarish turlarini aniqlaydi (qirg‘oqlarni mustahkamlash - beton, gabion, tosh va boshqalar bilan muhandislik-muhofaza tadbirlari -damba, shpora, tirgak devorlar va boshqalar) qamda kerakli kuch va vositalar taqsimotini amalga oshiradi;

bajarilayotgan ishlarning sifatli, belgilangan hajmda va turi bo‘yicha amalga oshirilayotganligini vaqti-vaqti bilan nazorat qilib boradi;

favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish ishlarini amalga oshirish uchun o‘z kuch va vositalarining doimiy shay holatda saqlanishini ta'minlaydi;

vazirning ko‘rsatmasiga asosan favqulodda vaziyatlar zonasida qutqaruv ishlarida qatnashadi.

cho‘l, yarimcho‘l va tog‘li hududlarni suv bilan ta'minlash bo‘yicha tadbirlarda qatnashish;

cho‘l, yarimcho‘l va tog‘li hududlarda daraxtzorlar barpo etish ishlari hamda harakatlanuvchi qumlarni mustahkamlash ishlarini amalga oshiradi;

Orol dengizining qurigan tubida cho‘l-butazor yaylovlarini barpo etish tadbirlarini amalga oshiradi;

Orolbo‘yi hududlarida joylashgan aholining yashash shart-sharoitlarini ta'minlovchi infrastruktura ob'ektlarining qurilishini amalga oshiradi;

Orol dengizining suvi qurigan maydonlari hamda orolbo‘yi hududlarida shamol ta'sirida yuzaga keladigan kuchli qum, tuz va chang bo‘ronlarini kamaytirish, qum ko‘chishini bartaraf etish, mintaqada ekologik holatni yaxshilash maqsadida “Yashil qoplamalar” himoya o‘rmonzorlarini barpo etish ishlarida qatnashish.

shaxsiy tarkibning harbiy vatanparvarlik, ruhiy-axloqiy, harbiy va huquqiy tarbiyasi, ruhiy tayyorgarligi, harbiy va mehnat intizomini mustahkamlash hamda harbiy xizmatchilar, ularning oila a'zolari, ishchi va xizmatchilarning ijtimoiy-huquqiy muhofazasi bo‘yicha tarbiyaviy reja va dasturlarini ishlab chiqadi hamda amalga oshiradi;

  • Boshqarmaning vazifa va funksiyalari (0.07 Мб)

Favqulodda vaziyatlar muammolari va yong‘in xavfsizligi ilmiy-tadqiqot instituti boshlig‘i

Djurayev Sobir Mirzaevich

Manzil: 100017, Toshkent shahri, Sh.Rashidov koʻchasi, 17-uy

Tel.: 71-212-68-68

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: niipb@fvv.uz

 
 

Asosiy vazifa va funksiyalari

 1. yong‘in xavfsizligini ta'minlash, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida amaliy ilmiy tadqiqotlar hamda innovasion loyihalarni amalga oshirish va bu borada ustuvor yo‘nalishlarni shakllantirishda ishtirok etish;

qurilish konstruksiyalari, modda va materiallarning yong‘in xavfliligini tadqiq etish, yong‘in-texnik va qutkaruv uchun mo‘ljallangan mahsulotlarni sinash hamda yong‘inlardan va boshqa turdagi favqulodda vaziyatlardan himoya qilish tizimlarining muvofiqligini baholash;

yong‘inlarni va boshqa favqulodda vaziyatlarni tadqiq qilish hamda yong‘in- texnik ekspertizalarini o‘tkazish;

yong‘in xavfsizligi, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish hamda yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari shaxsiy tarkibining sog‘lig‘i va mehnat muhofazasini ta'minlash sohasidagi texnik reglamentlar, standartlar, normalar, qoidalar va boshqa normativ hujjatlarni ishlab chiqish va takomillashtirish;

Institut faoliyati yo‘nalishi bo‘iicha respublikadagi ta'lim, ilmii- tadqiqot muassasalari va ishlab chiqarish tashkilotlari bilan hamkorlikni amalga oshirish hamda xorijiy mamlakatlarning ilg‘or ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan xalqaro aloqalarni rivojlantirish;

yong‘in xavfsizligini ta'minlash, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida sertifikatlash va lisenziyalash tizimini rivojlantirish va amalga oshirishda ishtirok etish.

2. a) yong‘in xavfsizligini ta'minlash, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida amaliy ilmiy tadqiqotlar hamda innovasion loyihalarni amalga oshirish va bu borada ustuvor yo‘nalishlarni shakllantirish sohasida:

yong‘in xavfsizligi va favqulodda vaziyatlar sohasida ilmiy-tadqiqot ishlarini mavzularini shakllantirish, tadqiqotlarni maqsadlari, vazifalari va natijalarini belgilash;

yong‘in xavfsizligi va favqulodda vaziyatlar sohasida amaliy va innovasion ilmiy tadqiqotlar, tajriba-konstruktorlik, tajriba-texnologik va loyiha- izlanish ishlarini tashkillashtirish va amalga oshirish;

yong‘in va avariya-qutqaruv texnikasi, anjomlari va jihozlari, ut o‘chiruvchi moddalar, shaxsiy himoya vositalari, yong‘in va favqulodda vaziyatlar boshqa turlaridan himoyani texnikaviy vositalari, xavfsizlik va qutqarishni ta'minlash vositalarini ishlab chikish va takomillashtirish, shuningdek, o‘tga chidamli qurilish va boshqa materiallarni boshqa turlarini ishlab chikish;

Institutga tegishli intellektual mulk ob'ektlarini (IMO) huquqiy himoyasini, texnikaviy va tijorat foydalanishini ta'minlash, IMO tijoratlanishi strategiyasini shakllantirish maqsadida axborot va marketing tadqikotlarini amalga oshirish;

ichki va tashqi bozorlarda Institut ilmiy-texnikaviy faoliyati natijalarini olg‘a siljitishga ko‘maklashuvchi ko‘rgazma, yarmarka va salonlarda ishtirokni ta'minlash, shuningdek, reklama materiallarini tayyorlas

b) qurilish konstruksiyalari, modda va materiallarning yong‘in xavfliligini tadqiq etish, yong‘in-texnik va qutkaruv uchun mo‘ljallangan mahsulotlarni sinash hamda yong‘inlardan va boshqa turdagi favqulodda vaziyatlardan himoya qilish tizimlarining muvofiqligini baholash sohasida:

modda va materiallarning yong‘in xavfiligini aniqlash bo‘yicha tadqiqotlar o‘tkazish, shuningdek, yong‘in-texnik mahsulotlar, yong‘in uchiruvchilarning himoya vositalari, yong‘in-texnik va qutqaruv uskunalari, yong‘in o‘chirish avtomatik va yong‘inga qarshi signalizasiya tizimlarini sinash;

yong‘inga qarshi va boshqa turdagi favqulodda holatlardan faol va passiv himoya sohasidagi xizmat ko‘rsatish hamda ishlarni bajarish sifatini nazorat qilish;

sinov, ilmiy iznalish va ishlanmalar yakunlari bo‘yicha axborot-ma'lumot byulletenlarni, normativ, metodik hamda turli ma'lumotlar beradigan yordamchi hujjatlarni shakllantirish;

faol va passiv himoya tizimlarning, yong‘in-texnik va qutqaruv mahsulotlarning, yong‘in o‘chirish texnikalarning sifat xususiyatlarini hamda

modda va materiallarning yong‘in xavflilik ko‘rsatkichlarini aniqlovchi qurilma (uskuna)larni yaratish;

yong‘in xavfsizligi va faqulodda vaziyatlar sohasida sinovlarni o‘tkazish uchun uslubiyatlar, texnik reglamentlar, davlat standartlarini va boshqa normativ-texnik hujjatlarni ko‘rib chiqish, ishlab chiqittt va tadbiq qilishda. ishtirok etish;

yong‘in xavfsizligi va faqulodda vaziyatlar sohasidagi, shuningdek, Institut faoliyatini ta'minlashga yo‘naltirilgan ishlar (xizmat ko‘rsatish)ni O‘zbekiston Respublikasi va xorijiy davlatlarning yuridik va jismoniy shaxslari bilan shartnoma (kelishuv) asosida o‘rnatilgan tartibda o‘tkazish;

davlat yong‘in nazorati organlarning mansabdor shaxslari tomonidan nazorat faoliyatini amalga oshirishlishini nazorat qilish tadbirlarini o‘tkazilishida ekspert sifatida ishtirok etish.

v) yong‘inlarni va boshqa favqulodda vaziyatlarni tadqiq qilish hamda yong‘in-texnik ekspertizalarini o‘tkazish sohasida:

murrakab, uzoq davom etuvchi va o‘ziga xos yong‘inlarning hamda ayrim turdagi favqulodda vaziyatlarning kelib chiqish va rivojlanish xususiyatlarini tadqiq qilish;

tergovga qadar tekshiruv organlariga, yong‘in joyidan izlarni, buyumlarni va boshqa ashyoviy dalilarni aniqlash va olishda hamda yong‘in o‘chog‘i alomatlarini fiksasiya qilishda, yong‘in chizma (reja)sini tuzishda, shuningdek, yong‘in joyini ko‘zdan kechirish bayonnomasini tuzishda mahsus terminlardan foydalanilishda amaliy yordam ko‘rsatish;

yong‘in-texnik va ayrim favqulodda vaziyatlar bo‘yicha boshqa turdagi ekspertizalarni o‘tkazish;

hududiy Yong‘in-texnik markazlarning metodik rahbarligini amalga oshirish;

sudga oid kompleks yong‘in-texnik ekspertizalarida qonunchilikda belgilangan tartibda ishtirok etish hamda yong‘inlar bo‘yicha texnik xulosalarini va mutaxassis fikrlarini berish;

FVV tizimidagi ekspert bo‘linmalarining faoliyatini rivojlantirish va takomillashtirish bo‘yicha asosiy yo‘nalishlarini, shuningdek, ularning axborotlash ta'minotini ishlab chiqish;

FVV tizimidagi ekspert bo‘linmalarining ekspertlarini o‘qitish;

yong‘in ishlari bo‘yicha maslahatlar berish.

g) yong‘in xavfsizligi, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasidagi normativ hujjatlarni ishlab chiqish va takomillashtirish sohasida:

texnologiyalarni rivojlanilishini zamonaviy darajasiga javob beruvchi yong‘in xavfsizligi talablarini ishlab chiqish va joriy qilish, hayotiy siklning barcha bosqichlarida ob'ektlar va ularning hududlaridan foydalanilganda yong‘in xavfsizligi sohasida asoslangan qarorlar chiqarish hisobiga yong‘inlarni oldini olish bo‘yicha faoliyatni takomillashtirish;

qonunchilik va boshqa me'yoriy-huquqiy aktlarni ishlab chiqish va takomillashtirish, yong‘in xavfsizligi, yong‘inlarni o‘chirish taktikasi va favqulodda vaziyatlarni bartaraf qilish, favqulodda vaziyatlar idoralari va bo‘linmalari shaxsiy tarkibi mehnati, sog‘lig‘ini muhofaza qilish va ijtimoiy himoyasi sohasida me'yor va standartlarga, shuningdek, me'yoriy hujjatlarga rioya qilish;

ob'ektlarni yong‘in xavfsizligini baholash bo‘yicha muhandislik hisob- kitoblarini bajarish, yong‘in ro‘y berishini, yong‘in tufayli kelib chiqqan ziyonni minimallashtirish bo‘yicha tadbirlarni ishlab chiqish;

yong‘in xavfsizligi, favqulodda vaziyatlarni oldini olish va bartaraf qilish sohasidagi talablarni tartibga soluvchi texnikaviy me'yoriy-huqukiy aktlarni o‘rganish, tizimlashtirish va umumlashtirish;

yong‘in xavfsizligi, favqulodda vaziyatlar oldini olish va bartaraf qilish sohasidagi yangi texnikaviy me'yoriy-huquqiy aktlarni ishlab chiqish, amaldagilariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek, tashkilotning standartlarini kelishish;

ekspert-maslahat faoliyati doirasida shartnoma majburiyatlarini bajarish;

yong‘inga qarshi me'yorlashtirish, shuningdek, aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan himoya qilish tizimini takomillashtirish va standartlashtirish sohasidagi istiqbolli yo‘nalishlarni ishlab chiqish sohasidagi ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlarni amalga oshirish;

texnik jihatdan tartibga solish va standartlashtirish sohasida xalqaro, davlatlararo va davlat dasturlarini shakllantirish va amalga oshirishda qatnashish.

d) respublikadagi ta'lim, ilmiy-tadqiqot muassasa va tashkilotlari bilan ilmiy tadqiqotlar va innovasion ishlanmalar sohasidagi hamkorlikni amalga oshirish hamda xorijiy mamlakatlarning ilg‘or ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan xalqaro aloqalarni rivojlantirish sohasida:

davlat va sohaviy ilmiy-texnik dasturlarning vazifalari hamda institutning inovasion loyihalari, ilmiy-tadqiqot rejalari va tajriba- konstruktorlik ishlari doirasida respublikaning ta'lim, ilmiy-tadqiqot muassasa va tashkilotlari bilan hamkorlikni amalga oshirish;

vazirlik tizimida ilmiy kadrlar potensialini tayyorlashda ishtirok etish;

yong‘in xavsizligi va favqulodda vaziyatlar muammolari sohasida xorijiy mamlakatlarning ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan xalqaro hamkorlikni tashkil qilish;

xalqaro tadqiqot dastur va loyihalarni amalga oshirishda ishtirok etish;

chet ellik sheriklarning takliflariga binoan Institut vakillarini chet elga safarlarini tashkil qilish;

respublika va xalqaro konferensiya, kengash, simpoziumlarni tashkil etilishida ishtirok etish;

chet elda Institutning ijobiy imidjini yaratish bo‘yicha ommaviy axborot vositalari bilan ishlash, shuningdek, xalqaro aloqalar sohasi hamda ilmiy faoliyat bo‘yicha analitik va axborot materiallari tayyorlash.

e) yong‘in xavfsizligini ta'minlash, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida standartizasiyalash, sertifikatlash va lisenziyalash tizimini rivojlantirish va amalga oshirish sohasida:

yong‘in xavfsizligi va favqulodda vaziyatlar sohasida mahsulot, ish, xizmatlarni va sifat menejment tizimini sertifikatlashtirish ishlarini amalga oshirish;

yong‘in xavfsizligi va favqulodda vaziyatlarni oldini olish va bartaraf etittt sohasida mahsulotlarning muvofiqligini tasdiqlash (sertifikatlash);

mahsulot, modda va materiallarning yong‘in xavflilik ko‘rsatkichlarini o‘lchash va nazorat qilish uchun mo‘ljallangan yangi o‘lchov asbob-uskunalarini yaratish hamda tadqiqot, sinov ishlanmalarni metrologik ta'minlash, shuningdek, mavjudlarni modernizasiya qilish;

yong‘in xavfsizligi sohasida standartlashtirish bo‘yicha milliy va halqaro texnik qo‘mitalar faoliyatida ishtirok etish;

yong‘in xavfsizligi va favqulodda vaziyatlar sohasidagi faoliyatlarning alohida turlarini lisenziyalashni tashkil etish.

  • Asosiy vazifa va funksiyalari (0.08 Мб)

O‘ta muhim va toifalangan obyektlarda yong‘in xavfsizligini ta’minlashni tashkil etish boshqarmasi boshlig‘i

Ro’ziyev Abdushukur Saidganiyevich

Manzil: 100017, Toshkent sh. Yunusobod tumani Sh.Rashidov koʻchasi 17 uy 

Tel: 71-212-68-30 

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: info@fvv.uz 

 

 Boshqarmaning asosiy vazifa va funksiyalari

 1. ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari va ularning boshqaruv organlariga rahbarlik qilish;

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari faoliyatini muvofiqlashtirish hamda avariya va yong‘inlarni bartaraf etishda shoshilinch xizmatlar va vakolatli organlar bilan o‘zaro samarali hamkorlikni tashkil etish;

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari faoliyatiga zamonaviy ilmiy-texnika yutuqlari, axborot-kommunikasiya texnologiyalarini tatbiq etish, shuningdek, ogohlantirish va xabardor qilishni ishlarini tashkillashtirish;

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari kuch va vositalarining doimiy shayligini tashkillashtirish;

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash borasida ishlarni tashkil etish;

 2. ob'ektlarda shartnoma asosida tashkil etilgan yong‘in-qutqaruv bo‘linmalariga tashkiliy-metodik rahbarlik qilishni amalga oshiradi va uni takomillashtirish bo‘yicha choralar ko‘radi;

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari va ularning boshqaruv organlari faoliyatini barcha yo‘nalishlar bo‘yicha tekshiruvini amalga oshiradi, aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish yuzasidan tadbirlarning bajarilishini nazorat qiladi, tezkor-xizmat faoliyatining samarali tashkil etilishida amaliy yordam ko‘rsatadi;

favqulodda vaziyatlarni oldini olish va harakat qilish tizimida yong‘in-qutqaruv faoliyatini ta'minlash bo‘yicha funksiyalarni bajaradi;

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari xizmat faoliyatining barcha yo‘nalishlari bo‘yicha ishlarning holatini o‘rganadi, tahlil qiladi va ularni takomillashtirish bo‘yicha choralar ko‘radi;

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarining kuch va vositalarini yong‘inlarni oldini olish, yong‘in va favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish tizimiga yuklangan funksiyalarni bajarishga tayyorgarligini nazorat qiladi;

ob'ektlarda yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarini tashkil etish masalalari yuzasidan idoralararo komissiyasi tarkibida ishtirok etadi va belgilangan tartibda hujjatlarni tayyorlaydi;

jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqadi hamda aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish choralarini ko‘radi;

shartnoma asosida faoliyat ko‘rsatadigan yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari va ularning boshqaruv organlari moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qiladi;

moddiy resurslar va pul mablag‘larining saqlanishi, ulardan maqsadli foydalanilishi bo‘yicha o‘z vaqtida tegishli choralar ko‘rilishi hamda buxgalteriya hisobini yuritish va moliyaviy rejalashtirish uslublarini takomillashtirilishini ta'minlaydi.

ob'ektlardagi yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarida mavjud bo‘lgan asosiy, maxsus va yordamchi yong‘in-qutqaruv avtomobillari hamda boshqa turdagi avtotransport vositalari, maxsus, jangovar kiyim-boshlar, yong‘in-texnik mahsulot va asbob-uskunalar, tashkiliy texnika va boshqa tovar-moddiy boyliklar, bino va inshootlar hisobini yuritadi va holatini tahlil qiladi, shuningdek, me'yor talablari asosida ta'minlashga qaratilgan choralarni ko‘radi;

Boshqarma qonun hujjatlariga muvofiq boshqa funksiyalarni ham amalga oshirishi mumkin.

  • Boshqarmaning asosiy vazifa va funksiyalari (0.12 Мб)

Boshlang‘ich tayyorgarlik va malaka oshirish markazi boshlig‘i

Ayubov Shukrullo Xamroyevich

Manzil: 140162, Samarqand viloyati, Samarqand shahri, Kimyogarlar qoʻrgʻoni

Tel.: 95-500-84-40

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: smom@fvv.uz

 

Markazning asosiy vazifa va funksiyalari

1. Favkulodda vaziyatlar vazirligi xodimlarini boshlang‘ich tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishda maxsus va kasbiy tayyorgarlik faoliyatini amalga oshiradi;

FVV shaxsiy tarkibini samarali tayyorlashda o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar, ko‘rgazmali tarqatma materiallar, (buklet, plakat, slayd, stend va boshqalarni) videoroliklarni ishlab chikadi;

zamonaviy o‘qitish tizimini ta'lim jarayoniga tadbiq qilish maqsadida, Markaz faoliyatining asosiy yunalishlari buyicha doimiy ravishda o‘quv-metodik bazasini rivojlantirib boradi.

2. Zamon talablariga javob beradigan quyidagi yo‘nalishlar bo‘yicha yong‘in-qutqaruvchi, qutqaruvchi-g‘avvos, radiasion, kimyoviy va biologik (bakteriologik) muhofaza qutqaruvchilari, (ximik-razvedchik, biolog-razvedchik, radiometrist-razvedchik, haydovchi-qutkaruvchi (yongin, qutqaruv va g‘avvos), gaz tutundan himoya qilish xizmati ustasi, fel'dsher-qutqaruvchi va dispetcherlarni boshlang‘ich tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni amalga oshirish, shuningdek mulkchilik shaklidan qat'iy nazar, shartnoma asosida korxona va tashkilotlarning yong‘in-qutqaruvchilarni tayyorlaydi va malakasini oshiradi;

vazirlikning yong‘in-qutqaruvchi bo‘linmalari xodimlarini boshlang‘ich tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish uchun o‘quv reja va dasturlarni ishlab chiqadi;

xodimlarning kasbiy salohiyatini shakllantirish, o‘zining harakatlarida mas'uliyatni his qilgan holda bajarish, tezkor faoliyat turlarini hisobga olgan holda ularning kasbiy mahoratini doimiy ravishda takomillashtirishga intiladi;

xodimlarga yong‘inlarni o‘chirishni hamda qutqaruv ishlarini o‘tkazishda kasbiy va shaxsiy xavfsizlik usullarni o‘rgatadi;

xorij mamlakatlarining ilg‘or tajribalarini o‘rganish, shuningdek pedagogik, axborot-kommunikasiya va innovasion texnologiyalaridan foydalangan holda o‘quv jarayonida o‘qitishning yangi shakllari va usullarini joriy etish hamda masofali o‘qitishning samarali tizimini qo‘llaydi;

maxsus texnikalar, yongin-texnik, avariya-qutqaruv uskunalari, transport va aloqa vositalari, shuningdek elektron-hisoblash qurilmalaridan foydalanish ko‘nikmalarini takomillashtiradi.

xalqaro ta'lim standartlari va talablariga muvofik ravishda ukuv-metodik qo‘llanmalarni yaratadi va ishlab chikadi;

ushbu yo‘nalishda xorijiy tajribalarni o‘rganadi va markazda amalga

tadbiq etish chora-tadbirlarini ishlab chiqadi;

Markaz Pedagogik kengashida o‘quv qo‘llanmalari, tarqatma materiallar (buklet, plakat, slayd, stend va videorolik) lar tayyorlanishi buyicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqishni hisobga olgan holda, favqulodda vaziyatlarning oldini olish muammolarini o‘rganadi va tahlil qiladi.

markazning maxsus texnikalar, yongin-texnik, avariya-qutkaruv uskunalari, transport va aloqa vositalari, shuningdek elektron-hisoblash qurilmalari bilan ta'minlaydi;

axborot-resurs markazini fondini boyitish uchun doimiy ravishda zaruriy o‘quv-uslubiy hamda maxsus o‘quv adabiyotlari bilan ta'minlaydi;

Favqulodda vaziyatlar vazirligi rahbariyati tomonidan berilgan boshqa topshiriqlarni kelishilgan holda bajaradi.

  • Markazning asosiy vazifa va funksiyalari (0.07 Мб)

Markaziy baza boshlig‘i

Xodiyev Abdulxodi Oripovich

Manzil: Toshkent viloyati Qibray tumani Mirzabobur ko‘chasi 2-uy

Tel.: 71 265-99-57

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: mbaza@fvv.uz

 

 

Markaziy bazaning asosiy vazifa va funksiyalari

1. Favqulodda vaziyatlar vazirligi Markaziy bazasi mustaqil tarzda ajratilgan moliyaviy resurslarga asosan avtomobil' texnikalariga texnik xizmat ko‘rsatish, ularning joriy, o‘rta va kapital ta'miri, avtomobil' texnikalari uchun ehtiyot qismlar, xo‘jalik va kanselyariya mollari, yoqilgi- moylash mahsulotlarining xaridi hamda bino-inshootlarning joriy ta'miri bo‘yicha shartnomalar tuzadi.

Kommunal xizmatlar bo‘yicha to‘lovlarni amalga oshiradi.

yo‘l harakati xavfsizligi organlari bilan birgalikda Markaziy baza tasarrufidagi avtomobil' va maxsus texnikalarning texnik ko‘rigini tashkillashtiradi.

Markazlashgan tarzda xarid qilingan avtomobil' va maxsus texnikalar, avariya-yongin qutqaruv asbob-anjomlari, kiyim-kechaklar va boshqa tovar- moddiy boyliklarni vazirlik qabul qilish komissiyasidan o‘rnatilgan tartibda Markaziy bazaning omborlariga qabulini shartnomaga asosan amalga oshiradi.

Markaziy baza omboridan tegishli hujjatlarga asosan chiquvchi tovar- moddiy boyliklarni vazirlik Markaziy apparati, hududiy boshqarmalar va tarkibiy tuzilmalarga yetkazib berishni amalga oshiradi.

2. O‘rnatilgan me'yorlar doirasida avtotransport vositalarini doimiy tarzda soz holda saqlash, ulardan to‘g‘ri va samarali foydalanish, ta'mirlash ishlarini o‘z vaqtida amalga oshirish, yoqilgi-moylash mahsulotlarining ishlatilishi ustidan nazorat olib borish;

avtotransport vositalarining chiqishi va kirishi ustidan nazoratni olib boruvchi dispetcherlik xizmatini tashkil etish;

buyruq, farmoyish, naryad va Favqulodda vaziyatlar vazirligining boshqa me'yoriy hujjatlari asosida vazirlikning hududiy boshqarmalari va tarkibiy tuzilmalariga tovar-moddiy boyliklarning omborlardan chiqishini ta'minlash;

xizmat ko‘rsatish davrini o‘tab bo‘lgan avtotransport vositalarini hisobdan chiqarish bo‘yicha hujjatlarni tayyorlash hamda tovar-moddiy boyliklar va boshqa mulklarni hisobdan chiqarish;

xizmat ko‘rsatish faoliyatini tashkil etishning har kunlik, joriy va istiqboldagi rejalarini ishlab chiqish hamda amalga oshirish.

  • Markaziy bazaning asosiy vazifa va funksiyalari (0.13 Мб)

“Temurbeklar maktabi” harbiy akademik litseyi boshlig‘i

Abdiqodirov Xusniddin Shokirovich

Manzil: Qashqadaryo viloyati,Shaxrisabz tumani Tepalik MFI, Tepalik ko'chasi, 1-uy. (K. 39º04'65"), (U. 66º83'12");

Tel: (75) 521-26-70

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta: temurbeklar@fvv.uz

 

Harbiy-akademik litseyning maqsad va vazifalari

 O‘quvchilarni ma'naviy-ahloqiy va harbiy-vatanparvarlik ruhida tarbiyalash, ularning intellektual va ijodiy salohiyatini rivojlantirish, mamlakatimiz suvereniteti va mustaqilligini ta'minlash uchun mas'uliyat hissini, shuningdek, ularning huquqiy bilim va madaniyatini oshirish, O‘zbekiston Respublikasiga sodiq, fidoyi fuqarolarni aniq maqsadli

va tizimli tayyorlash samaradorligini takomillashtirish harbiy-akademik litsey faoliyatining maqsadidir.

  1. Harbiy-akademik litseyning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:

o‘quvchilarda xalqimizning ma'naviy-ma'rifiy qadriyatlariga, uning madaniyati va urf-odatlariga chuqur hurmatni, ularda halollik, vijdoniylik, vatanparvarlik, sadoqat, fidokorlik singari shaxs sifatlarini, shuningdek, milliy g‘urur tuyg‘ularini shakllantirish;

xalqimizning tarixi va boy madaniyati, buyuk ajdodlarimizning, eng avvalo bobokalonimiz buyuk sarkarda Amir Temurning bebaho merosi, Vatan ozodligi va farovonligi yo‘lida o‘zini qurbon qilgan zamondosh vatandoshlarimizning qahramonligi asosida, O‘zbekiston xalqiga sodiq, qat'iy hayotiy qarashlar va faol fuqarolik pozisiyasiga ega bo‘lgan o‘quvchilarni tarbiyalash;

o‘quvchilarda keng dunyoqarash, intellektual salohiyat, ijodiy

va tahliliy fikrlashni rivojlantirish, tabiiy va aniq fanlar, xorijiy tillar va zamonaviy axborot texnologiyalari bo‘yicha mustahkam bilimlarni shakllantirish, shuningdek, ularga harbiy ishdagi boshlang‘ich bilimlarni singdirish;

notiqlik va yetakchilik xislatlariga ega, jismonan rivojlangan, chidamli, mard va jasur Vatan himoyachilarini, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari va davlat xizmati uchun kadrlar rezervini shakllantirish maqsadida respublikaning oliy, oliy harbiy

va ixtisoslashtirilgan ta'lim muassasalariga o‘qishga kirishi uchun munosib nomzodlarni tayyorlash.

  • Harbiy-akademik litseyning maqsad va vazifalari (0.14 Мб)

Gidrometeorologik jarayonlarga ta’sir qilish va boshqarish xizmati boshlig‘i

Grigorenko Olga Olegovna

Manzil: Toshkent shahri, Temur Malik ko‘chasi 1, 143-harbiy shaharcha

Tel.: 71 260-31-53

Qabul kunlari: har kuni soat 09.00 dan 11.00 gacha;

Elektron pochta:

O‘R FVV Gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir qilish va boshqaruv xizmati

 asosiy vazifa va funksiyasi

1. gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir ko‘rsatish uchun o‘tkaziladigan tadbirlar samaradorligini oshirish maqsadida himoya hududlarida gidrometeorologik jarayonlarni monitoring kilish;

qishloq xo‘jaligi ekinlarini (mahsulotlarini) do‘l urishidan himoya qilishga qaratilgan gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir ko‘rsatish tadbirlarini olib borish;

GJTK texnik vositalarini (do‘lga qarshi mahsulotlar, uchirish qurilmalari va meteorologik radiolokatorlar) xavfli do‘lli holatlar va jarayonlarni bartaraf etish maqsadida ishonchli va to‘g‘ri ishlashtilishini ta'minlab berish;

do‘lli jarayonlar va holatlarni o‘ziga xosligini o‘rganish;

gidrometeorologik jarayonlarga tasir ko‘rsatishning texnik vositalari va ta'sir ko‘rsatish usullarini samaradorligini oshirishga qaratilgan  tadqiqot va eksperimental ishlarga va dala sinovlariga, hamda ta'sir ko‘rsatish ishlarining yangi turlarida ishtirok etish;

gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir ko‘rsatish operatsiyalari (sinovlari, ishlari) o‘tkaziladigan hududlarda havo bo‘shlig‘i xavfsizligini, aholining va moddiy vositalarning xavfsizligini ta'minlashga qaratilgan tadbirlarni o‘tkazish.

Gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir ko‘rsatishni markaziy boshkaruv xizmati (GJTK MBX) O‘R FVVning tarkibiy bo‘linmasi hisoblanadi.

2. GJTK organlari faoliyati boshqaruvini ta'minlash, ularni o‘'zaro va boshqa tashkilotlar (bo‘linmalar) bilan hamkorligini tashkillashtirish;

gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir ko‘rsatish tadbirlarining iqtisodiy samaradorligini baholash usullarini ishlab chiqish, xavfli gidrometeorologik jarayonlarga samarasiz ta'sir ko‘rsatish yoki ta'sir ko‘rsatmaslik oqibatida yuzaga kelgan qishloq xo‘jaligi ekinlari paymolini (zararni) baholashda ishtirok etish;

do‘lga qarshi ishlarga tayyorgarlik ko‘rish va uni o‘tkazish, ularning iqtisodiy samaradorligini aniqlash;

havo bo‘shlig‘idan foydalanishni yagona boshqaruv Bosh markazi bilan birgalikda himoya hududlaridan aviasiyaning xavfsiz uchib o‘tishini ta'minlash buyicha tadbirlarni tashkillashtirish, talluqli yo‘riqnomalarni ishlab chiqish va GJTK organlarida uning bajarilishi ustidan nazorat qilish;

do‘lga qarshi mahsulotlarni sotib olish uchun, hamda MRL-5 radiolokatorlarida va radiolokatsiya majmualarida ta'mirlash va reglament ishlarini o‘tkazish uchun kerakli mablag‘ni va moddiy sarf harajatni aniqlash;

gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir ko‘rsatish faoliyatiga talluqli bo‘lgan ta'sir ko‘satish vositalarini sotib olish uchun kerakli hisob-kitoblarni (aniqliklarni) tuzish, ularni boshqa tashkilotlar va vazirliklar bilan kelishuvini amalga oshirish;

gidrometeorologik jarayonlarga ta'sir ko‘rsatishni amalga oshirish va texnik vositalardan (do‘lga qarshi mahsulotlar, uchirish qurilmalari va meteorologik radiolokatorlar) foydalanish buyicha boshqaruv hujjatlari loyihalarini ishlab chiqish, hamda GJTK organlarida ulardan foydalanilishini nazorat qilish;

GJTK organlari xizmatchilarining professional sifatlarini o‘rganish, kadrlar masalasiga talluqli ma'lumotlarni tayyorlash.

  • asosiy vazifa va funksiyasi (0.12 Мб)

Belgilangan matnni tinglash uchun quyidagi tugmani bosing Powered by GSpeech