Favqulodda vaziyatlar boshqarmasining asosiy vazifalari:
Favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish, aholi hayoti va salomatligini, moddiy va ma’naviy qadriyatlarini muhofaza qilish, shuningdek, tinchlik va alohida davrda favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda ularning oqibatlarini tugatish hamda zararini kamaytirish sohasida tegishli tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish;
O‘zbekiston Respublikasining “Aholini va hududlarni tabiiy hamda texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish to‘g‘risida”gi, “Fuqaro muhofazasi to‘g‘risida”gi, “Qutqaruv xizmati va qutqaruvchi maqomi to‘g‘risida”gi, “Radiatsion xavfsizlik to‘g‘risida”gi, “Terrorizmga qarshi kurash to‘g‘risida”gi Qonunlari va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmon va Farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining favqulodda vaziyatlar masalalariga taaluqli qaror va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri - Fuqaro muhofazasi boshlig‘ining buyruq, direktiva va farmoyishlari, Favqulodda vaziyatlar vazirining buyruq, direktiva, yo‘riqnoma va ko‘rsatmalari, vazir birinchi o‘rinbosari – SHtab boshlig‘ining buyruqnoma, direktiva va farmoyishlarining talablari ijrosini ta’minlash;
Viloyat FVDT hududiy quyi tizimini tashkil etish va faoliyatini ta’minlash;
Viloyat FVDT hududiy quyi tizimi xizmatlari, tumanlar va shaharlar hokimliklari, korxonalar, muassasalar, tashkilotlar, birlashmalarning aholi va hududlarni muhofaza qilish, avariyalar, halokatlar va tabiiy ofatlar tufayli yuzaga kelgan favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf eishga doir faoliyatini muvofiqlashtirib borish;
O‘bekiston Respublikasi Mudofaa, Ichki ishlar vazirliklari, Milliy xavfsizlik xizmati, Davlat Bojxona qo‘mitasining hududiy boshqarmalari bilan hamkorlikni tashkil etish;
Favqulodda vaziyatlarning oqibatlarini bartaraf etish davrida qutqaruv va boshqa kechiktirib bo‘lmaydigan ishlarni olib borishda fuqaro muhofazasi kuch va vositalarining harakatlarini boshqarish;
Avariya, halokat, tabiiy ofatlar, epidemiya, epizootiya va epifitotiyalar xavfi yuzaga kelganda hamda harbiy harakatlar davrida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlardan aholi hayoti va sog‘ligini, moddiy va ma’naviy boyliklarni muhofaza qilishga qaratilgan tadbirlarning bajarilishini rejalashtirish va nazorat qilish;
Favqulodda vaziyatlarda jabrlangan aholining birinchi navbatdagi hayot ta’minoti tadbirlarini rejalashtirish;
Aholini, FVDT hududiy quyi tizimining mansabdor shaxslari va fuqaro muhofazasi tuzilmalarini tinchlik va harbiy davrda favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorlashni tashkil etish;
Boshqarmaning va boshqarma tomonidan tuziladigan fuqaro muhofazasi tuzilmalarining safarbarlik va jangovar tayyorgarligini tashkil etish;
Tinchlik va harbiy davrda halokat, tabiiy ofat va avariyalar sodir bo‘lganda aholi hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularning oqibatlarini bartaraf etish masalalari bo‘yicha ommaviy axborot vositalari va jamoatchilik bilan aloqani hamda axborot almashinuvini amalga oshirish;
Boshqarmaning safarbarlik va jangovar tayyorgarligi bo‘yicha rejalarini ishlab chiqish;
Fuqaro muhofazasining zahirasi, safarbarlik zaxirasi texnikalari va vositalarini jamlash, saqlash va yangilashni tashkil etish hamda ularning holati va ulardan foydalanish ustidan nazoratni amalga oshirish;
Himoya inshootlarining saqlanishi ustidan nazoratni amalga oshirish;
Mulkchilik shaklidan va idoraviy buysinuvidan qat’iy nazar, barcha iqtisodiyot ob’ektlarida favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularning oqibatlarni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi tadbirlarining bajarilishini nazorat qiluvchi organlar ishini tashkil etish;
Ob’ektlar qurilishini loyihalashtirishda va shaharsozlik hujjatlarini davlat ekspertizasidan o‘tkazishda fuqaro muhofazasi masalalari bo‘yicha talablarga rioya etilishini ta’minlashga qaratilgan tadbirlarda ishtirok etish;
Boshqarma moddiy ta’minot bazasini oqilona tashkil etish va ularning hisobini yuritish tadirlarini amalga oshirish.
Favqulodda vaziyatlar boshqarmasining huquq va majburiyatlari
Favqulodda vaziyatlarni oldini olish va ularning oqibatlarini bartaraf etish masalalari bo‘yicha o‘z vakolati doirasida korxona, tashkilot va muassasalarga ko‘rsatmalar beradi;
Boshqarmaga yuklatilgan vazifalardan kelib chiqib, mulkchilik shakli va idoraviy bo‘ysinuvidan qat’iy nazar iqtisodiyot ob’ektlaridan zaruriy ma’lumotlarni belgilangan tartibda talab qiladi va oladi;
Viloyat hududidagi iqtisodiyot ob’ektlarining barqaror faoliyat yuritishini ta’minlash, aholi hayoti va faoliyatini, atrof tabiiy muhitni muhofaza qilish, fuqaro muhofazasi yo‘nalishi bo‘yicha o‘quv mashqlari va mashg‘ulotlarini tashkillashtiradi hamda o‘tkazadi;
Ishlab chiqarish va potensial xavfli ob’ektlarni, hududlarni davlat ekspertizasidan o‘tkazish uchun mutaxassislarni jalb etadi;
Favqulodda vaziyatlar boshqarmasi harakatdagi boshqaruv punkti, aloqa va xabar berish, texnik boshqaruv tizimlarini yaratishda qatnashadi hamda doimiy shay holda saqlaydi;
Favqulodda vaziyatlar to‘g‘risida aholini va fuqaro muhofazasi rahbariyati tarkibini o‘z vaqtida xabardor qilishni tashkil etadi;
Tegishli ma’muriy hududlarning fuqaro muhofazasi rejasi hamda favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularda harakat qilish rejalarini ishlab chiqadi;
Fuqaro muhofazasi boshlig‘iga tegishli qarorlar qabul qilish uchun fuqaro muhofazasi bo‘yicha tegishli buyruqlar, farmoyishlar va ko‘rsatmalar loyihalarini ishlab chiqadi;
Favqulodda vaziyatlarda harakat qilish uchun zarur bo‘lgan moddiy texnika bazasini yaratishni tashkil etadi, favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga mo‘ljallangan kuch va vositalarning doimiy tayyor holda bo‘lishini nazorat qiladi;
Fuqaro muhofazasi sohasida o‘tkaziladigan tadbirlar yuzasidan rejalarni ishlab chiqishda fuqaro muhofazasi xizmatlariga uslubiy yordam ko‘rsatadi;
Fuqaro muhofazasi himoya inshootlarini ijaraga olish bo‘yicha shartnomalarni kelishadi;
Favqulodda vaziyatlarning oldini olish, ularning oqibatlarini bartaraf etish uchun mo‘ljallangan moliyaviy, oziq-ovqat, tibbiy va moddiy-texnika zaxiralarini yaratish va ulardan foydalanishda ishtirok etadi;
Sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni yig‘ish, tahlil qilish va yuqori turuvchi boshqaruv organlarga taqdim etadi;
Javobgarlik hududida favqulodda vaziyatlardan ogohlantirish, ularning oqibatlarini bartarf etish hamda fuqaro muhofazasi bo‘yicha yillik asosiy tadbirlar rejasini ishlab chiqadi;
Boshqaruv organlari, fuqaro muhofazasi tuzilmalari, korxona, tashkilot va muassasalarning ishchi - xizmatchilarini favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorlashni va o‘qitishni tashkil etadi;
FVB harbiy xizmatchilari va xizmatchilari bilan komandirlik va maxsus tayyorgarlik bo‘yicha mashg‘ulotlar o‘tkazilishini tashkil etadi;
Favqulodda vaziyatlar boshqarmasining xarajatlari davlat byudjeti mablag‘lari hisobidan moliyalashtiriladi;
FVB yuridik shaxs bo‘lib, o‘z muhriga, bankdagi hisob raqamiga va rekvizitli blankiga ega;
Harbiy hizmatchilarni lavozimga tayinlash O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vaziri tomonidan amalga oshiriladi;
Harbiy xizmatchi bo‘lmagan tumanlar va shaharlar favqulodda vaziyatlar bo‘limlari boshliqlari lavozimlariga tuman va shaharlar hokimlari bilan kelishilgan holda boshqarma boshlig‘i tomonidan tayinlanadi.